Ups and downs Tisdag och onsdag 19-20 juni 2018

0kommentarer

Igår tisdag var jag i stallet på förmiddagen. När jag kom var redan Julia där och hon hade med sig Tina och Emma, och de hade redan mockat så idag slapp jag det. Tack för det!  Skönt att slippa ibland. Gick först en sväng med Lorett och Juliett ner till viarp och sen red Julia på Juliett skritt i ridhuset efter igångsättningsschemat från veterinären. Jag red fram Lorett i trav och galopp och red sen programmet från tävlingen. Nu kändes Lorett lika fin som vanligt. Skönt.  Efter stallet var jag en sväng på loppisen i Helsingborg. Åt god vegetarisk lasagne.
 
Åkte sedan hem en sväng och sedan skulle jag hem till Marie som flyttat nyligen. Skulle först till hennes stall. Men innan dess åkte jag inom vårt stall. Tog in Loret och Juliett. Mockade hagen och fyllde nytt vatten. Åkte sen till Marie. Hon hade precis ridit klart så jag hjälpte henne bli klar i stallet vilket innebar att jag fyllde vatten och mockade hage :)
 
Åkte sedan hem till hennes nya lägenhet. Jättefin lägenhet i ett fint område. Fikade och åt god macka.
 
Idag onsdag var en uteritt planerad med Åse. Men först red Julia på Juliett enl igångsättningsschemat, dvs skritt i cirka 40 min. Efteråt fick hon på sina kyldamasker som vanligt. Vid 19-tiden gjorde jag iordning Lorett och red ut med Åse och Dakenda. Blåsigt men varmt. Mysig runda som blev runt andra fältet med. Lyckades t o m få in lite galopp. Lorett kändes fin. Var tillbaka strax efter 20. Gjorde klart allt i stallet och skulle allra sist bara kolla Julietts hovar så det inte satt någon sten eller något och då känner jag att bulan nu har blivit till en hel svullnad av benet. Känns inte alls bra. Måste ringa veterinären i morgon bitti. Blir så trött. Varför kan det inte bara bli bra??!!  Förtar nästan glädjen jag kände över Loretts och min kurs vi ska åka på nästa vecka. Känns inte kul om Juliett är sämre igen. Men får se vad veterinären säger.
 
HIt ska jag och Lorett i alla fall nästa vecka. http://naturligdressyr.se/
 
 
 
Tyvärr inga foto i detta inlägg. Måste bli bättre på att fota. Får se om jag orkar hålla igång bloggen. Inte så kul när det mest är trista saker som händer. Men får försöka fokusera på de få positiva saker som händer.
 
Jo ett foto blir det. Juliett vilar i alla fall ordentligt när hon är inne på natten.
 

Kommentera

Publiceras ej