sommaren 2018

0kommentarer

Ja nu är sommaren över. Varit väldigt varmt och torrt!, har fått köpa hö från Holland då det inte växt något här. Dyrt dessutom. Brunnen i stallet har sinat och funkar ännu inte. Får dra med vatten hemifrån. Inte hittat på något kul alls i sommar förutom min we kurs. Åkte dit en gång till i augusti över en helg. Lika bra igen. Hade ridläger i viarp och Julia kunde vara med lite med Carado vilket var kul. Han år igång nu ganska bra. Såret efter operationen av inken är helt läkt. Och fantastiskt nog försvann inken på halsen av sig själv! Den var ju planerad att försöka få bort med en salva. Skönt vi slapp det då den behandlingen är långdragen och smärtsam.  Dock inga skor på fötterna än då kvalitén på hovarna är för dåliga. Går med jympaskor från hööks så länge. Juliett varit dålig hela sommaren i sitt vänstra ben ju. Börjat komma igång bra senaste veckorna då hon ikväll igen är halt!😭😭😭 Får kontakta,veterinären i morgon. 
Jag har tävlat lite med Lorett. Hon har känts grymt fin hela sommaren men tyvärr tycker inte domarna lika. Inget glatt inlägg precis men det kommer kanske snart ett lite bättre. 
Lorett på ridlägret fick vara test häst då vi fick massagekurs.

mitt enda midsommarfirande

snygg är hon vår Juliett! Och förstås Lorett med. 😍😍

Juliett ikväll innan vi upptäckte hon var halt

Carados skor.

varm sommar

hö från Holland kom i två stora lastbilar

uteritter på stubben hann Lorett och jag med några gånger.

när jag och Lorett var på andra wekursen var det vallåkraträffen så då fick Carado gå i hagen bredvid Juliett. funkade bra!

vackra Juliett

sötnosar. mycket flugor i sommar dock!

hö från Holland

Jag på we- och dressyrkurs

Juliett är far upp i dagen

superfin Lorett på tävling men domaren gillade inte oss








Kommentera

Publiceras ej